Kernwaarden

Meron levert informatie gebaseerd op feiten voor de volledige keten in wijn. Met deze feitelijke transparantie helpt Meron haar klanten om de kwaliteit van haar wijnaanbod te kunnen garanderen en monitoren.

Meron the Global Wine Quality Guide sinds 1994.

VAKKUNDIG – Geeft kwaliteitszekerheid

Wij staan voor de kwaliteit van wijn. Door vakkundige analyses te maken van wijn én deze in heldere taal te verwoorden gidsen wij al onze klanten door het wijnlandschap. Daarmee zijn wij met recht een keurmerk voor de hele internationale wijnketen. Onze deskundigheid strekt zich uit over alle facetten van wijn: van de oogst en de chemische samenstelling tot aan de beleving van wijn in het glas. Een smaakvol staaltje techniek om wijn voor iedereen toegankelijk te maken.

 

BEVLOGEN – Aanstekelijk en klantgedreven

Onze passie voor wijn en eten willen wij onze klanten laten beleven. Daarom laten wij iedereen met aandacht onze wijnen proeven en ruiken zodat het verhaal van de oorsprong van wijn zich als vanzelf vertelt. Onze klantgedrevenheid toont zich in de snelheid waarmee wij op verzoek analyses maken. Binnen uiterlijk 4 werkdagen na ontvangst van uw monster, kunnen wij u alles vertellen over de wijn die gekocht is of verkocht gaat worden. Met ons verhaal ambiëren wij om onze liefde en sensatie voor wijn bij een brede doelgroep aan te wakkeren. Juist dan kan iedereen met dezelfde bevlogenheid de wijnen prijzen en aanbieden.

VERNIEUWEND – Voorsprong door technieken

Om de toekomst vorm te kunnen geven staat onze blik continue vooruit. Met onze focus op vernieuwing en innovatie onderscheiden wij ons binnen de internationale markt van wijn en wijnkennis. Of het nu gaat om voorsprong door technieken, het onthullen van klant-inzichten of onze expansie op de internationale markt: wij blijven onderzoekend en denken ‘out of the box’ om uniek en relevant te blijven in de wereld van wijn. Het vizier op de toekomst met respect voor het verleden.

MAGISCH REALISTISCH – Magische wereld van wijn

In de dagelijkse realiteit laat wijn zich analyseren en vervatten in gedegen rapportages. Maar de betovering van wijn speelt voor ons altijd een belangrijke rol. De verleiding van de wijn in het glas en de sfeer die wij scheppen voor onze relaties brengen mensen naar het magische gevoel van ‘the good life’. Wij geloven dat de consument zelf wil blijven denken en proeven. Daarbij geldt: ’vertel me hoe het smaakt, maar zeg me niet of het lekker is’. Daarmee weten wij een brug te slaan tussen nuchtere kennis van zaken en het maken van ‘magic matches’. Een ontmoeting van gevoel en verstand met wijn in de hoofdrol.